Free Moving Technique
Felszabadító Mozgás Technika
FMT

Kik vagyunk?
A felszabadító mozgást közösségben, jó hangulatú gyakorlással végezzük. A fókusz az egészségmegőrzésen és a mozgáshatékonyság fejlesztésén van. 
Ugrás az FMT-tananyagra

Mivel foglalkozunk?
Mindenekelőtt mozgással. Mozgás által segítünk felismerni rossz szokásaidat, mozgásodat korlátozó beidegződéseidet. Nem „vízszintesen” gondolkodunk, nem különleges technikákban hiszünk, hanem pont ellenkezőleg: a bárki által kivitelezhető, egyszerű mozgásokat elemezzük egyre mélyebben és mélyebben („fűggőleges” szemléletmód), és válunk egyre természetesebbé. 
Ugrás az FMT-tananyagra

Mit érsz el az FMT által?
A gyakorlások során, a mélyre tekintéssel valójában tudatosságunkat és érzékenységünket fejlesztjük, amelyek segítségével képesség válunk saját kondícionáltságunk felismerésére. Ekkor valósul meg a jelenlét a mozgásban, amely örömteli és felszabadító.

A mozgás örömteliségét a hétköznapokba, a mindnenepi mozgásokba is átviheted: a felkelésbe, a cipekedésbe, a játékba, a sportba, a számítógép előtti ülésbe.

Megismered a valós és könnyed erőkifejtés lényegét.

Legyé akár élsportoló vagy törekedj egészséged megőrzésére, csak nyerhetsz a mozgáshatékonyságod. fejlesztésével. 
Ugrás az FMT-tananyagra

Mit kínálunk? 

  1. Rendszeres gyakorlást: gyere el hetente rendszeresen hozzánk!
    Bővebben…

  2. Intenzív tréningeket: egynapos workshopjaink intenzitása mélyen beégeti az újat, és hatékonyan írja fölül az elhasználódott (mozgás)mintákat.
    Bővebben…

  3. Videótanárt: bővülő videótanár anyagunkkal segítjük otthoni gyakorlásodat. 
    Bővebben…

A közös gyakorlások jellege
Legyen workshop vagy rendszeres gyakorlás, a minőség elsődleges: kiscsoportban dolgozunk (max. 12-15 fő), és a tréneri, közvetlen korrekció folyamatos. A csapat befogadó és egymást segítő emberekből áll. 
Ugrás az FMT-tananyagra

FMT technikai megközelítés
Az FMT mindig három síkon közelít a testhasználat tudatosításához:

  1. Alapok: egyéni gyakorlatokkal, alapmozgásokkal felépíted, újraprogramozod saját struktúrádat, „saját keret”-edet.

  2. Együttműködés: páros, a másikkal együttműködő gyakorlatok segítségével kapsz visszajelzést önmagadról mentális és fizikális szinten. A harmonikus, páros, mozgásos együttműködést mi „keretillesztés”-nek hívjuk.

  3. Hatékonyság: olyan mozgásos „keretillesztés”, amikor a két fél látszólag mást akar. A mozgásos konfrontációval felismered konfliktusmegoldó képességed természetét, ill. azt, hogy a valós, hatékony erő könnyedségen, rugalmasságpon, együttműködésen alapszik.

FMT-tananyag

FMT gyakorlat-egységek
Az FMT közel 200 konkrét gyakorlatot tartalmazó rendszer. E technikákat 7 egységbe rendeztük:

1. tartáskorrekció
2. erőfejlesztés
3. egyensúlyfejlesztés
4. koordináció-fejlesztés
5. erőadás-fejlesztés
6. páros koordináció-fejlesztés
7. eszközös gyakorlatok

1. Tartáskorrekció
A helyes tartás az extra erő (erőlködés) nélküli tartás bármely pozícióban. Gyakorlatainkkal segítünk felismerni, hol van feszültség testünkben. Ennek érdekében tengelyek tudatosításával építjük fel testi struktúránkat. 
Koncetrációfejlődés, egészséges, fájdalom nélküli testhasználat a mindennapokban.

Példavideó tartáskorrekcióra

2. Erőfejlesztés
A valós erőt az FMT-ben nem izomerő fejlesztéssel, hanem testrészeink minél érzékenyebb összekapcsolásával nyerjül. E gyakorlatok testi szinten elsősorban ízületeinket, szalagjainkat erősítik, csak utána izmainkat.
Erőállóképesség, izommunka fejlődése, mozgáshatékonyság egyéb sportokhoz.

Példavideó erőfejlesztésre

3. Egyensúlyfejlesztés
A helyes egyensúly erőlködésmentességen és izolációs képességen alapul. Bár görbén sem feltétlenül esünk orra, ám ez a testnek nem ideális. Az izolációs képesség fejlesztésével képessé válunk csak azzal a testrésszel balanszírozni (mozogni), amivel muszáj.
Könnyedség, stabilitás a mindennapokban, az egyéb aktivitásokban.

Példavideó haladó egyensúlyfejlesztésre

4. Koordináció-fejlesztés
E gyakorlatok egyszerű mozgásainkat, haladásainkat fejlesztik. Folyamatos mozgásokat (pl. sétákat) gyakorlunk izolációt megkövetelő felsőtest- és karmozgásokkal. 
Mozgáshatékonyság, rugalmas reakciókézség akár az élsportokban is. 

Példavideó koordináció-fejlesztésre

5. Erőadás-fejlesztés
Az erőadás az FMT legspeciálisabb tananyaga. Lényege, hogy az erő ideális esetben szabadon, magától áramlik, ha a test struktúrája helyesen felépített, és a gravitációval együtt “működik”. Társ segítségével hamar lemérheted, mennyire összerendezett testhasználatod, mennyire erőlködsz szembenállás esetén, és hogy a valós hatékonyság könnyedségen alapul.
Konfliktuskezelés más dimenmzióban, harcművészeti kézségfejlesztés. 

Példavideó erőadás-fejlesztésre

6. Páros koordináció-fejlesztés
A páros koordináció az egyéni koordináció magasabb szintje. Páros, együttműködésen alapuló gyakorlatoket jelent. 
Együttműködési kézségfejlesztés, finomreakció kialakítása. Tudatosság kibővítése.

Példavideó páros- koordináció fejesztésre

7. Eszközös gyakorlatok
Eszközök (pl. hosszú bot, fitneszlabda) bevonásával kereteinket kibővítjük, testünk összerendezését magasabb szintre emeljük. 
Játékos összetettség.

Példavideó haladó, páros eszközös gyakorlatra